Asiakassuhteiden johtaminen
Tutkinto, johon opinto kuuluu Laureassa: Palveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen (MSA2), Laurea Leppävaara
Koulutuksen laajuus: 5 opintopistettä
Pääasiallinen opetuskieli: suomi
Koulutuksen taso: AMK
Sijainti: Laurea Leppävaara
Ilmoittautumistilanne: 13 / 20
Tietoa koulutuksesta
Opintojakson keskeinen sisältö:
•Erilaiset asiakas- ja kumppanuussuhteet •Asiakassuhdemarkkinointi •Asiakaslupaus ja arvonluonti •Asiakkuuden elinkaari •Asiakkuuksien hallinnan perusprosessit •Asiakaskannattavuus •Tulevaisuuden asiakassuhteiden johtaminen
Kurssi, aikataulu ja tehtävät esitellään ensimmäisellä luennolla 24.8 klo 10.00 Leppävaara, tila 232A.
Kurssi, aikataulu ja tehtävät esitellään ensimmäisellä luennolla 24.8 klo 10.00 Leppävaara, tila 232A. Kurssin viimeinen luento pidetään 2.10 klo 12.30 tila 2323A.
- 24.08.2023 10:00 – 24.08.2023 10:00
- 28.08.2023 13:00 – 28.08.2023 13:00
- 04.09.2023 12:30 – 04.09.2023 12:30
- 11.09.2023 12:30 – 11.09.2023 12:30
- 18.09.2023 12:30 – 18.09.2023 12:30
- 25.09.2023 12:30 – 25.09.2023 12:30
- 04.10.2023 10:00 – 04.10.2023 10:00
Lähiopetus ja siihen valmistautuminen 40 h Yksilötyö 40 h Asiakasstrategia tehtävä (tiimityö) 30 h Muut tehtävät (valinnan mukaan yksilö-, pari- tai tiimityö) 25 h
Bergström, S. & Leppänen, A. 2015: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita Publishing. (soveltuvin osin: ss. 417-451) Grönroos,C. 2010: Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: WSOYPro. (soveltuvin osin: ss. 46-73, 174-220)
Hellman, K., Peuhkurinen, E. & Raulas, M. 2005. Asiakasjohtamisen työkirja. Juva: WSOY. (Gummesson, E. 2004: Suhdemarkkinointi. 4P:stä 30R:ään. Helsinki: Talentum.) Muu CRM-kirjallisuus, mm.: Kumar and Reinartz: Customer Relationship Management; Concept, strategy and tools. Springer 2nd ed.
Arvosana 1-5. Kaikki tehtävät tehty ja palautetut määräaikoihin mennessä. Tuntiaktiivisuus.
Arviointiasteikko: H-5
Kurssin tehtävät ja aikataulu esitellään ensimmäisellä opetuskerralla. Alustana käytetään Canvasia.