Asiakassuhteiden johtaminen
The associated degree at Laurea: Palveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen (MSA2), Laurea Leppävaara
Study scope: 5 ECTS
Primary teaching language: Finnish
Level of education: Bachelor
Location: Laurea Leppävaara
Application status: 13 / 20
Information about the study
Opintojakson keskeinen sisältö:
•Erilaiset asiakas- ja kumppanuussuhteet •Asiakassuhdemarkkinointi •Asiakaslupaus ja arvonluonti •Asiakkuuden elinkaari •Asiakkuuksien hallinnan perusprosessit •Asiakaskannattavuus •Tulevaisuuden asiakassuhteiden johtaminen
Kurssi, aikataulu ja tehtävät esitellään ensimmäisellä luennolla 24.8 klo 10.00 Leppävaara, tila 232A.
Kurssi, aikataulu ja tehtävät esitellään ensimmäisellä luennolla 24.8 klo 10.00 Leppävaara, tila 232A. Kurssin viimeinen luento pidetään 2.10 klo 12.30 tila 2323A.
- 24.08.2023 10:00 – 24.08.2023 10:00
- 28.08.2023 13:00 – 28.08.2023 13:00
- 04.09.2023 12:30 – 04.09.2023 12:30
- 11.09.2023 12:30 – 11.09.2023 12:30
- 18.09.2023 12:30 – 18.09.2023 12:30
- 25.09.2023 12:30 – 25.09.2023 12:30
- 04.10.2023 10:00 – 04.10.2023 10:00
Lähiopetus ja siihen valmistautuminen 40 h Yksilötyö 40 h Asiakasstrategia tehtävä (tiimityö) 30 h Muut tehtävät (valinnan mukaan yksilö-, pari- tai tiimityö) 25 h
Bergström, S. & Leppänen, A. 2015: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita Publishing. (soveltuvin osin: ss. 417-451) Grönroos,C. 2010: Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: WSOYPro. (soveltuvin osin: ss. 46-73, 174-220)
Hellman, K., Peuhkurinen, E. & Raulas, M. 2005. Asiakasjohtamisen työkirja. Juva: WSOY. (Gummesson, E. 2004: Suhdemarkkinointi. 4P:stä 30R:ään. Helsinki: Talentum.) Muu CRM-kirjallisuus, mm.: Kumar and Reinartz: Customer Relationship Management; Concept, strategy and tools. Springer 2nd ed.
Arvosana 1-5. Kaikki tehtävät tehty ja palautetut määräaikoihin mennessä. Tuntiaktiivisuus.
Arviointiasteikko: H-5
Kurssin tehtävät ja aikataulu esitellään ensimmäisellä opetuskerralla. Alustana käytetään Canvasia.